Boto Pasi - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Eva Op den Kamp - WaarBenJij.nu Boto Pasi - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Eva Op den Kamp - WaarBenJij.nu

Boto Pasi

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Eva

11 Maart 2008 | Suriname, Paramaribo

Zo weer eens een berichtje vanuit het zonnige/regenachtige Paramaribo.
Dit zou nu eigenlijk de korte droge tijd moeten zijn... Als je het letterlijk neemt, is het dat ook. Het is maar kort droog en daarna begint het weer te regenen!
Vorige week dinsdag hebben Lisette en ik onze eerste salsales gehad. Dit was heel erg leuk om te doen. Helaas konden we vrijdag niet omdat we op trip gingen, dus moeten we vanavond even inhalen. Maar dat komt wel goed.
Woensdag hebben we Rianne opgehaald van het vliegtuig. 's Ochtends kregen we al te horen dat het vliegtuig twee uur vertraging had, later werd dit drie uur. Dus stonden we netjes om 6 uur op het vliegveld te wachten. Uiteindelijk stapten we pas om half 9 weer in de taxi naar huis! We hadden ook nog een probleem met de koffers, die van Rianne was namelijk best groot en het paste dus niet echt in de kofferbak. Gelukkig was ik zo geniaal (ahum) om voor te stellen om de kofferbak dan vast te maken met een touwtje, anders hadden we daar nu nog gestaan...
Donderdag hebben Rianne en ik door de stad gelopen en wat geshopt. Rianne wilde heel graag wat van de Surinaamse keuken proeven, dus gingen we maar weer naar de Mac. 's Avonds zijn we vroeg naar bed gegaan want vrijdagochtend werden we weer om 8 uur opgehaald om naar Boto Pasi te gaan!
Vrijdag stonden we dus netjes om 10 voor 8 bij de bus, want de chauffeur was ook ruim op tijd (raar, maar waar). Toen waren we om 8 uur bij de anderen, vervolgens moesten we nog tot 10 voor half 9 wachten tot iedereen er was..
Eindelijk waren we dan onderweg, het was een rit van zo'n 4 uur en we stopten weer bij Ajoni (daar waren we ook gestopt op weg naar Danta Bai). Hier gingen we verder met de boot. We moesten alleen nog eeeeeven wachten op drie anderen. Uiteindelijk vertrokken we pas om 3 uur richting Boto Pasi. Toen waren we het wachten ook wel flink zat! Gelukkig was Boto Pasi het wachten meer dan waard. Het uitzicht was schitterend en we zaten in een hotel met twee personen op een kamer. De eerste twee dagen (vrijdag en zaterdag) hebben we dan ook eigenlijk niets gedaan behalve een beetje gezwommen en gepuzzeld en gegeten. Gewoon lekker lui doen. Bij aankomst hadden ze ook net een vogelspin gevangen, deze was nog vrij klein zeiden ze, dat was geen fijn idee...
Zondag zijn we met z'n alleen naar de Tapawatra watervallen gegaan. Het was zo'n anderhalf uur varen voordat we bij onze bestemming aankwamen. Eerst zijn we door twee dorpen heengelopen, dat is altijd leuk om te zien. En daarna voeren we naar de watervallen. Deze waren echt supermooi, maar toen we er net waren begon het te storten! Toen besloten Rianne, Lisette en ik om toch maar in de boot te blijven onder de paraplu. De rest ging wel 'zwemmen' in de waterval, lekker in de regen. Na zo'n anderhalf uur daar gezeten te hebben, in de regen, gingen we weer terug. Op de terugweg was het nog steeds constant aan het regenen. Al die regen was uiteindelijk ook de oorzaak dat ik 's avonds al om 8 uur gezellig samen met Rianne met koorts in bed lag.. Gelukkig ging het maandag alweer ietsje beter, maar we gingen toch maar niet mee met de wandeling die vier uur zou duren. 's Middags om 2 uur gingen we richting het 'vliegveld', daar kwam een klein vliegtuig ons halen om terug naar Paramaribo te gaan. We moesten nog een tussenlanding maken om andere mensen op te halen, maar in totaal waren we zo'n uur onderweg. De landing was alleen zeer pijnlijk aan mijn oren, maar dat had misschien ook met mijn verkoudheid te maken.
Toen we thuis kwamen hebben we eerst allemaal een heerlijk warme douche genomen, daar waren we wel aan toe! En vandaag moest ik er weer vroeg uit om stage te lopen. Gelukkig kon ik lekker rustig aan doen, want helemaal beter ben ik nog steeds niet... Zometeen weer naar salsa, kben benieuwd hoe dat gaat :-)

check: www.botopasi.com

Groetjes!!!

  • 11 Maart 2008 - 17:53

    Bert:

    klinkt goed daar:).. maar waarom hoor ik nix over het uitgaansleven en het feesten daar in paramariBOE.. of doen ze daar niet aan?:P


  • 11 Maart 2008 - 18:14

    Annemieke:

    Whaha lekker, ga je op vakantie krijg je koorts... gelukkig is het weer hier ook niet erg prettig om maar even zacht uit te drukken ;) Waardoor ik vorige week ook met koorts en een zware verkoudheid op bed lag whahahahaha
    En ik ben het inderdaad met Bert eens, ik hoorde al van Rianne dat jullie woensdag, donderdag en zaterdag, misschien ook nog vrijdag uitgaan... daar moet je ook wel even een flink verslag van maken hoor! :)

  • 11 Maart 2008 - 19:22

    Pim:

    Beterschap EEfje! (in tegenstelling tot "die luitjes" hierboven zeg ik dat je het maar rustig aan moet doen hoor! ;-))

    Enne hoe lang blijft Rianne dan, omdat ze zo'n mega-hutkoffer mee op reis neemt? (of heeft ze toch stiekem iemand meegesmokkeld? :-o)

  • 11 Maart 2008 - 20:16

    Karin:

    Wat een pech met die korte "droge regentijd"! Maar troost je: het is hier toch veel kouder.... Ik kom geen kousenband bij je eten, omdat het Ec o Resort Inn Hotel vol zit voor de maand april. Maak het dan t.z.t. maar eens klaar als je terug bent... Hoop dat je snel weer opknapt en wens jullie veel plezier en zonneschijn toe! Groetjes.....

  • 11 Maart 2008 - 20:57

    Angela:

    Hoi,

    wat leuk dat Rianne er is!! Maarre, hier een tip voor als ze weer naar huis gaat, dan misschien de koffer op de achterbank en 1 van jullie in de kofferbak :-)

    Balen van die koorts hoor, maar wel weer gezellig met z'n tweeën. Dat heb ik nou nooit.
    Oh ja, voor ik het vergeet, nog bedankt voor je kaart!! Hartstikke leuk.

    Doe voorzichtig en geniet lekker!!

    groetjes
    Dirk en Angela

  • 12 Maart 2008 - 08:35

    Ada:

    Hoi, hoi, nou het weer in Nederland is ook om te huilen. Vandaag stormkracht 8 a 9 en de temperatuur is net zo hoog.
    Bij jullie iets van 30 graden, lees ik.
    Bofkont!! Denk je aan je gezondheid, meissie. Uitzieken en weer genieten daarna van alles. Veel kouseband eten en lekkere tropische vruchten. Heeeerrlijk!! Welke hebben ze daar allemaal? Toch niet alleen bananen?
    Heb je al kokosnoten geplukt uit een klapperboom met zo'n groot mes tussen je tanden?

    Maar je hebt weer veel van de binnenlanden gezien zeg, al zit er erg veel wachttijd bij. Niet overal is het gelukkig zo gehaast als bij ons in het "Westen" Geduld is een schone zaak en zo te lezen heeft het zich geloond.

    Oh ja, ik wil nog even onze Limburgse vrienden de groeten terug doen en in het bijzonder aan tantie !!

    Daaaaaaaaaaaaag.

  • 12 Maart 2008 - 13:11

    Grietsje Wierstra :

    heey juffie ziek niet best :( :( :
    en wij missen je nog steeds :( :(
    fijn dat je zoveel beleefd:) wij moeten elke dag naar school :( soms leuk en lol maar soms superrrrr saai :(

    bye bye

    groetsjes grietsje je kent me toch nog welll he ?

    bey bey :) :) :)

  • 12 Maart 2008 - 13:12

    Grietsje :

    vel plezier met de volgende avonturen
    :) :) :) :) :) :) :P :):):)

  • 13 Maart 2008 - 10:23

    Edu:

    Hey Eva!

    Zo wat een avonturen allemaal!
    Gaaf hoor :)
    Nou, goed je best doen met die salsa, als je terug bent kun je een keer met mij mee gaan dansen in Leiden (ook salsa)

    Groetjes!!!

  • 16 Maart 2008 - 15:04

    Caroline:

    eindelijk!!!!!!!!!!!IK HEB WEER INTERNET!!!!kan ik eindelijk lezen wat je allemaal mee maakt.Beetje gezeik met de kpn. Ze hebben ons afgesloten en nee geen wanbetalers maar foutje van de bank.We hebben nu casema en het werkt!!!Je zal wel gedacht hebben en den dulk vergeet dat ik weg ga en ook mijn collega laat niks van zich horen.Maar dan weet je waarom.Op den dulk vloer gaat het z'n gangetje ondanks het normale gezeik.Vrijdag moesten we met z'n allen op de foto ivm het 80 jarig bestaan van de dulkies. Zit ik lekker in de tuin in het zonnetje met een lekker wijntje kan ik op m'n vrije dag naar m'n werk.Maar volgens mij blijf ik toch niet plakken maar ik sta wel met een paar rode wangen op de kiek.Dat kleurtje komt door de zon hoor en niet door de wijn want jij weet wel beter toch .Ben niet zo'n zuiperd?????Het is nu zondag en Nol zit beneden formule 1 te kijken en het plenst buiten.Echt zo'n zondag om niks te doen.Nee ik heb niet echt wat spannends te melden maar jij maakt genoeg mee zo te lezen.Ach wat een saai leven heb ik eigenlijk.Je zou bijna medelijden met jezelf krijgen.Oh ja ik heb een functioneringsgesprek gehad.Het was over het algemeen wel goed. Aleen er zijn nog wat aandachtspuntjes en daar begrijp ik nou helemaal niks van.Ik moet niet te hard praten en ik moet eerst nadenken voordat ik wat zeg! Volgens mij kennen ze mij niet echt want ik ben juist een stil en terug getrokken meisje???????Goed zo te zien op het beeldscherm heb ik genoeg gelult dus nok ik er maar mee.Heel veel plezier daar en maak een paar foto's voor mij van lekkere surinamers met grote voeten.
    Dikke smakkerd van mij.

  • 16 Maart 2008 - 18:22

    Grietsje Wierstra :):

    :):)heey juf ff een vraagje waneer kom je terug ? wij missen je /u :(:(
    driemaal wij missen je
    :):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):)

  • 16 Maart 2008 - 18:23

    Fan Wie Denk Je :

    :):):)veel plezier :):) ben 'k vergeten te zeggen :):):):):):):):)

  • 18 Maart 2008 - 19:11

    Tantie:

    Hey meis hoop dat het weer beter met je gaat.Ik lees met veel plezier over je avonturen enne pffffffff geef het eerlijk toe ... ben best jaloers hoor.Euhm heeft papa geen groot hutkoffer die hij toevallig eind maart meeneemt naar Suriname ? Zit hier met mijn centimeter .....zoals je weet ben ik niet zo groot misschien pas ik er in ,alleen een paar kilootjes kwijt .
    Ga ik ook pantyelastiek eten enne naar de salsales hihihihihi.

    Groetjes meis dikke kusssssss en knufff

    Mathilde

  • 24 Maart 2008 - 18:49

    Grietsje:

    waneer komt het volgende avontuur ik heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel benieuwd tjou bye bye .........:)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eva

Ik ga naar Paramaribo om daar stage te lopen in groep 6/7 op de Tiendallischool. Dit doe ik dan op maandag, dinsdag en woensdag en op de andere dagen ga ik aan mijn scriptie werken en relaxen natuurlijk! Ik ga samen met Lisette, Tom en Elske en ik heb er enorm veel zin in, maar ik vind het ook wel heel spannend! Hopelijk gaat alles goed en zie ik jullie allemaal op 2 mei (of eerder) weer terug!

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 1380
Totaal aantal bezoekers 24126

Voorgaande reizen:

02 Februari 2008 - 02 Mei 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: