Weer ff bijwerken - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Eva Op den Kamp - WaarBenJij.nu Weer ff bijwerken - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Eva Op den Kamp - WaarBenJij.nu

Weer ff bijwerken

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Eva

26 Maart 2008 | Suriname, Paramaribo

Hey allemaal!

Het is alweer een tijdje geleden dat ik wat geschreven heb, dus moet ik maar weer eens aan de slag.
Na Boto Pasi moest ik nog 2 dagen stagelopen en kon ik dus niet echt uitstapjes maken met Rianne en de rest. Wel zijn we woensdagavond naar Millenium (discotheek) geweest, dat was wel leuk. Helaas wordt het pas om 1 uur gezellig in de discotheken hier, waardoor we al suf waren voordat we er echt waren.. Dus zijn we maar niet al te lang gebleven. Donderdag zijn Rianne en ik naar de Zoo geweest, er waren maximaal 10 bezoekers, dus dat was wel grappig. Maar we waren binnen een uurtje uitgekeken, dus gingen we maar weer naar huis. 's Avonds ben ik nog even naar Havanna Lounge geweest, Rianne had geen zin om mee te gaan.. Vrijdag hadden we weer een ontspandag, 's avonds salsa en lekker filmpje gekeken. Zaterdag hebben Rianne en ik samen met Sharif en een paar toeristen een dolfijnentour gedaan. Eerst gingen we met de boot naar Fort Nieuw Amsterdam, daar hebben we een rondleiding gehad door het openluchtmuseum, wat meer open lucht is dan museum! Daarna gingen we met de boot verder naar een plantage en naar Frederiksdorp, hier hebben we heerlijk gegeten en gehangmatteerd. Maar hetgene waarvoor we eigenlijk gingen, de dolfijnen, hadden we nog niet gezien! Gelukkig hebben we op de terugweg met de boot er wel een aantal gezien, dat was wel heel mooi.
Zondag moest Rianne helaas alweer terug naar huis dus heb ik haar naar Zanderij gebracht samen met Sharif.
Maandag, dinsdag en woensdag ben ik weer naar stage geweest. Maandag heb ik buiten gespeeld met de kinderen, het zonnetje scheen, dus ik was natuurlijk weer helemaal verbrand! Dinsdag was er Paasviering, dat was wel leuk. Een uitgebreid verhaal en daarna wat knutselen, om kwart voor 11 waren we klaar. Woensdag waren er oudergesprekken, dat was wel apart om mee te maken. De ouders komen gewoon opdagen tussen 8 en 10 zonder vaste tijd en de juf verteld dan heel kort ff wat over hun kind. En binnen een paar minuten staan ze weer buiten.. Heel bizar.
Donderdag ben ik met mijn stagebegeleidster mee geweest om te kijken naar een Taekwondoles. Haar man geeft die trainingen, ik mocht ook nog meedoen, dat heb ik gelukkig niet gedaan want het zag er echt zwaar uit! Maar het was wel onwijs gezellig! Vrijdag heb ik niet zo veel gedaan. Zaterdag hebben we hier Holy Paghwa gevierd. Dat is een Hindoestaans feest waarbij iedereen elkaar volsmeerd met verf en poeder. We hebben in ieder geval wel gelachen en vandaag stond er zelfs een foto van ons in de krant! Zondag ben ik samen met mijn begeleidster en haar man en zwager naar de kerk geweest. Ik heb ondertussen ongeveer haar hele familie al gezien en ik vind ze onwijs gezellig en lief! Maar de kerkdienst was ook heel bijzonder. Het leek wel een feest met al die vrolijke muziek enzo. Iedereen deed enthousiast mee dus de sfeer was heel goed.
Maandagochtend hadden we een heerlijk paasontbijt gemaakt en 's avonds aten we pannenkoeken.
Vandaag zijn we naar Colakreek geweest, maar dat stelde niet zoveel voor... We hebben even gezwommen in het water dat dezelfde kleur als Cola heeft (vandaar die naam) en in het zonnetje gelegen.. Daarna hebben we nog wat boodschappen gedaan en nu zit ik hier weer, achter mijn laptop. De rest van de week staat er nog niet veel in de planning. Zaterdag komen vaders en moeders en daar kijk ik naar uit!

Groetjes!!!

  • 26 Maart 2008 - 02:01

    Tom:

    Dat water van Colakreek was best koud.

    Maaaarrrr, aaals je er eenmaal in bent.....valt het best meee!

    'T is toch zo?

    x Tom :P

  • 26 Maart 2008 - 10:26

    Ada:

    Hoi hoi, je geniet er nog steeds van, lees ik. Nou, de volgende lading toeristen (je ouders) komen eraan hoor en ze hebben er onwijs veel zin in!!
    Maar eerst nog effe stressen natuurlijk voordat ze in het vliegtuig zitten.
    Daarna kunnen ze ook het hangmatteren gaan ervaren en laat ze maar lekker onthaasten. Dat "haasten" leer je wel af denk ik met een temperatuursverschil van ruim 25 graden.

    Heel veel plezier daar en we horen de verhalen wel weer!!

    Dooooeeeeg.


  • 26 Maart 2008 - 11:12

    Angela:

    Hoi Eef,

    werd wel weer ff tijd voor een update ;-)
    Zo te zien heb je het nog prima naar je zin...enne zo'n "ouderavond" ..misschien kun je daar nog nuttige tips ventileren, zoals hoe dat hier gebeurt?

    Je pa en ma zitten zo goed als in de startblokken...geniet lekker van ze als ze daar weer zijn, voor je het weet ben je ze weer zat hahahahaha

    groetjes
    Dirk en Angela

  • 26 Maart 2008 - 15:13

    Elsie:

    Zo Eef, we zijn weer effies op de hoogte!

    Groetjes!

  • 26 Maart 2008 - 16:39

    Nelleke:

    Nou meissie wij kijken er ook heel erg naar uit hoor! Inderdaad nog even stressen en dan heerlijk vakantie vieren en ons door jou laten rondleiden om alles eens met eigen ogen te zien. Tot zaterdag!

    Liefs Jo en Nelleke

  • 26 Maart 2008 - 19:35

    Grietsje :

    :)heeeeeeey juffie .... :)
    een dolfijnen avontuur klinkt spannend maar had u niet meer verwacht dan een paar ik hoop u gauw weer te zien :):):)!!!

    bey bey .....

    ps : heeft u in het vliegtuig mijn verhaal gelezen zo ja wat vond u ervan ...

    doei doei doei doei doei doei groetsjes en -xXxXxX- grietsje wierstra

  • 26 Maart 2008 - 19:36

    Grietsje :

    kom alsjeblieft terrrug het is eerlijk gezecht een stuk saaier op school zonder u ik wil niet slijmen hoor maar het is wel zo :):):)

  • 26 Maart 2008 - 20:53

    Lidia:

    Hoi Eva, nou als ik lees wat jullie al zo doen , klinkt het helemaal niet zo relaxt,man. Vol dagprogramma hoor, maar wel onwijs leuk!!! Nou nog ff wachten op je ouders, wordt vast heel gezellie. Geniet er lekker van hoor!!!
    Groetjes uit het kouwe kikkerland Katwijk. DOEIIIIIII, Lidia

  • 26 Maart 2008 - 22:01

    Willem-Jo:

    Leuk weer iets nieuws te lezen. Er valt op onderwijsgebied nog een hoop te doen daar, begrijp ik. Dan word je gewoon onderwijszendeling.

  • 27 Maart 2008 - 21:36

    Karin:

    Het blijft toch een hele belevenis! 't Zal straks toch best wel wennen zijn in ons kikkerlandje. Neem de Surinaamse zon maar mee. Gezellig dat je ouders komen. Pim is vanavond (donderdag) even langs. Nog veel gezellige dagen toegewenst! Groetjes...

  • 30 Maart 2008 - 16:32

    Grietssss:

    heeey juf :)hoe lang suurt het nog kunt u dat vertellen ???? :):)
    doei doei

  • 30 Maart 2008 - 16:47

    Pimbo:

    Hai stukkie! Nu ben ik wel benieuwd naar dat krantenartikel (met foto) natuurlijk! Wel bewaren hoor!

    Jammer zeker dat Rianne maar zo kort is gebleven? Gelukkig zijn nu je ouders er... Kunnen wij eigenlijk straks nog plekken bezoeken waar je nog niet geweest bent dan? :-s

    Dikke zoen!

  • 01 April 2008 - 16:55

    Tantie:

    Hey meissie leuk om te lezen dat het allemaal zo leuk verloopt.Vond het verhaal van Holy Paghwa wel grappig lijkt een beetje op ons paasfeest alleen verven wij de eieren en tietchen ermee tijdens het paasontbijt .Hier was het paasweekend heel leuk je Ma en zusje met vriend logeerde hier dus super gezellig.

    Groetjes en knufffffffffff Mathilde

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eva

Ik ga naar Paramaribo om daar stage te lopen in groep 6/7 op de Tiendallischool. Dit doe ik dan op maandag, dinsdag en woensdag en op de andere dagen ga ik aan mijn scriptie werken en relaxen natuurlijk! Ik ga samen met Lisette, Tom en Elske en ik heb er enorm veel zin in, maar ik vind het ook wel heel spannend! Hopelijk gaat alles goed en zie ik jullie allemaal op 2 mei (of eerder) weer terug!

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 295
Totaal aantal bezoekers 24136

Voorgaande reizen:

02 Februari 2008 - 02 Mei 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: