Berg en Dal en Brownsberg - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Eva Op den Kamp - WaarBenJij.nu Berg en Dal en Brownsberg - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Eva Op den Kamp - WaarBenJij.nu

Berg en Dal en Brownsberg

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Eva

28 April 2008 | Suriname, Paramaribo

Hey allemaal!

Nou, ik heb toch nog tijd gevonden om jullie weer even op de hoogte te houden...
Zaterdagochtend zijn we naar Berg en Dal vertrokken, natuurlijk sliep Sharif weer eens veel te lang door, waardoor we een half uur later vertrokken dan gepland.
Na een paar uur kwamen we aan bij Berg en Dal. Hier werden we opgesplitst in twee groepen, omdat we een te grote groep waren om alles tegelijk te doen. De ene groep bestond uit: Tom, Elske, Mieke (zusje van Elske), Barend, Mies, Titi (oom, tante en vriendin van tante van Elske) en Manon. Volgen jullie het nog? Haha lekker ingewikkeld! De andere groep waren dus Lisette, Esther, Pim en ik.
Allereerst kregen we nog een heerlijk (vet) ontbijt, daarna gingen we eerst een stuk wandelen over de berg van Berg en Dal. Ze noemden die berg ook wel The Armadillo, omdat hij qua vorm op een gordeldier leek (met veel fantasie uiteraard). We hadden een grappige gids die veel wist te vertellen over de berg, maar die ook heel erg stonk.. Dat was wel weer wat minder. Maar ja, hij liet ons een slaven begraafplaats zien en een aantal graven van 'belangrijke' mensen. Verder was het uitzicht ook erg mooi.
Daarna splitsten de twee groepen op, de andere groep ging eerst over de kabelbaan en wij mochten eerst kayakken. Stroom afwaarts was dat ook allemaal nog wel leuk enzo, we gingen door een kreekje en op een gegeven moment gingen we een beetje lopen klieren met elkaar waardoor ik dus uiteindelijk met mijn hoofd in de bosjes belandde! Toen moesten we nog terug, samenwerking was hierbij vereist! Als je in een twee-persoonskayak zat dan tenminste.. Want het was nog best zwaar.
Na het kayakken kregen we Roti te eten (ja, alweer) en daarna mochten wij aan de slag op de kabelbaan. We kregen eerst een korte instructie, om vervolgens weer de berg op te gaan. Het was echt supergaaf om van die kabelbaan af te gaan, het ging steeds hoger en ook steeds sneller. Op een gegeven moment moesten we zelfs de rivier over met een snelheid van zo'n 60 km p/u. Het was echt jammer dat het al zo snel weer voorbij was....
Na de kabelbaan kregen we nog even de tijd om te relaxen en daarna gingen we door naar de Brownsberg. We zaten met z'n allen in een huisje, dat was wel gezellig. 's Ochtends werd ik gewekt door de brulapen die vlak bij ons huis zaten. Het geluid wat die maken is echt freaky.. Het klinkt een beetje als een combi tussen de wind die aan het huilen is en het geluid wat je in een horrorfilm bij geesten horen. Maar als je weet wat het is, klinkt het allemaal nog best gaaf. Vooral omdat je de leider er bovenuit kan horen. Die begint en die eindigt namelijk het gebrul.
En toen gingen we de Brownsberg weer beklimmen (diegene waarover ik zei dat het eens, maar nooit meer was...) Dit keer heb ik twee watervallen bekeken. Gelukkig had ik dit keer wel goede schoenen aan! Dus het was wel te doen. Ik voelde me wel heel stoer aan het eind van het weekend.
Vandaag heb ik mijn presentatie gehouden, dit ging gelukkig allemaal goed. Dus bedankt voor het duimen!
Morgenavond ga ik koninginnenacht vieren en dan gaan we daarna gewoon door met koninginnedag vieren!
En daarna weer naar huis, dus dat wordt nog even wat souvenirtjes halen.
Ik ben benieuwd hoe het is als ik weer thuis ben...

Dikke Brasa!

  • 29 April 2008 - 07:06

    Nelleke:

    Goed te horen dat het duimen meegeholpen heeft. Raar idee dat jullie daar ook koninginnefeest vieren. Nog veel plezier en tot vrijdag op Schiphol.
    Groetjes aan iedereen.

  • 29 April 2008 - 07:48

    Ada:

    Hoi hoi, nog veel plezier de laatste dagen en een hele goede vlucht naar huis.
    Je moeder neemt je bontjas wel mee naar Schiphol en stookt de kachel alvast op.
    Dan ben je eindelijk verlost van al die muggen en waag het niet ze mee te nemen het vliegtuig in. Af en toe zie ik hier al wat muggen, hebben je vader en moeder zeker meegenomen een paar weken geleden?

    Nou dooooooooooeeeeeeeeeeeg en ik xieje.

    ps. ben je erg bruin? Dan moet ik alvast gaan zonnenbanken.
    Wellekom in het land der bleekscheten!!

  • 29 April 2008 - 09:18

    Bart:

    Sharif?

  • 29 April 2008 - 11:31

    Elsie:

    Hey!

    ik wilde net vragen... doe je nog iets van stage daar?? ;)
    Veel plezier vanavond en tot volgende week!

  • 29 April 2008 - 18:09

    Angela:

    Hoi,

    Koninginnedag vieren, lachen! Helemaal hetzelfde is het niet, je mist natuurlijk wel dat gezellig Katwijk ;-)

    Ik denk dat jij voorlopig geen roti meer zal eten, toch?

    Leuk dat je weer naar huis komt.
    Alvast een goeie reis en tot snel.

    groetjes
    Dirk en Angela

  • 01 Mei 2008 - 11:22

    Rianne:

    Heej eef!!!

    super dat je morgen weer thuis bent hoor!!!! hoelaat kom je op schiphol aan dan?
    hoe was koninginnedag daar dan?

    kussie Rian

  • 08 Mei 2008 - 08:10

    Kristel:

    Hooi Juf Eva,
    wanneer komt u weer trug naar Nederland???? Voor de vakantie zijn we begonne met de musical indeling maar we zijn nog niet ver!!

    grzzzz Kristel

  • 22 Mei 2008 - 17:16

    Grietsje :

    heeeeeey juffie
    weer een avontuur

  • 19 Juni 2008 - 17:31

    Grietsjeeeeeeeeeeee:

    hoiiiiiiiiii juf eva leuk dat u weer op school bent !!!!!!!!!!!!!!!!

  • 09 September 2008 - 20:53

    Joel Terzol:

    Ga jij binnenkort naar Suriname voor een stage opdracht, vakantie, familie bezoek of vrijwilligerswerk? Neem dan een kijkje op www.stagelopeninsuriname.hyves.nl We geven tips over:

    Werken in Suriname
    stage lopen in Suriname
    huisvestiging / kamers
    vakantie in Suriname
    Uitgaan tips incl. tours

    Meld je aan en blijf op de hoogte van wat zich allemaal in Suriname afspeelt.
    Joel Terzol

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eva

Ik ga naar Paramaribo om daar stage te lopen in groep 6/7 op de Tiendallischool. Dit doe ik dan op maandag, dinsdag en woensdag en op de andere dagen ga ik aan mijn scriptie werken en relaxen natuurlijk! Ik ga samen met Lisette, Tom en Elske en ik heb er enorm veel zin in, maar ik vind het ook wel heel spannend! Hopelijk gaat alles goed en zie ik jullie allemaal op 2 mei (of eerder) weer terug!

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 1535
Totaal aantal bezoekers 24136

Voorgaande reizen:

02 Februari 2008 - 02 Mei 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: