Ouders - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Eva Op den Kamp - WaarBenJij.nu Ouders - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Eva Op den Kamp - WaarBenJij.nu

Ouders

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Eva

03 April 2008 | Suriname, Paramaribo

Zo zaterdag heb ik mijn ouders opgehaald vanaf het vliegveld... De vlucht had wat vertraging omdat ze tegenwind hadden, maar uiteindelijk waren ze snel buiten. Het was echt super om ze weer te zien, normaal zie je elkaar toch bijna iedere dag en nu opeens twee maanden niet!
Ik ben meegegaan naar de bungalow om te kijken hoe alles eruit zag en het zag er gelukkig allemaal goed uit. Lekker rustig (ze zijn momenteel de enigen in het park!) maar wel een eindje buiten het centrum helaas. Gelukkig zijn taxi's hier niet mega duur. Toen alle spullen waren opgeborgen gingen we naar mijn huis om vervolgens naar 't Vat te gaan om wat te eten. Maar dat ging een beetje lastig, we hebben zo'n drie kwartier in de taxi vastgezeten in het verkeer omdat er een wandelvierdaagse was! Dus gingen we maar eerst wat eten, daarna was het gelukkig afgelopen en konden we wat sneller naar mijn huis.
Zondag hebben we wat van de stad bekeken, we hebben een rondleiding in Fort Zeelandia gehad. Daar stond ter versiering een pop en natuurlijk pakt m'n vader die pop vast waardoor haar arm eraf valt! Dus ik kende mijn vader spontaan niet meer, maar gelukkig zag (bijna) niemand het. Daarna hebben we bij Jasmine gegeten en maandag was een 'rustdag'. Elske en ik hebben toen samen gezwommen (1 km!) en daarna hebben we pastasalade gemaakt.
Dinsdag en woensdag zijn we naar Galibi geweest. We zouden tussen 8 en half 9 opgehaald worden bij het Krasnapolsky (hotel) door een busje. Maar d'r was iets mis met het busje waardoor we met twee taxi's gingen richting Albina. De taxi's gingen heel snel (of zoals mijn ouders zeiden, ze vlogen laag) Waardoor we twee uur eerder dan gepland aankwamen op Albina. Hier werden we achtergelaten en een paar minuten later kwam de rest van de groep aan. We waren met z'n zessen. Maar nu moesten we maar een beetje voor onszelf zorgen omdat we veel te vroeg waren voor de boot. Eigenlijk hadden we namelijk onderweg ergens moeten ontbijten en zouden we in Albina lunch krijgen, maar dat ging dus allemaal niet door. Na twee uur werd ons gemeld dat de boot er was en dat we naar Galibi gingen, maar Sharif (met hem hadden we alles geregeld) was er nog steeds niet. Toen we in de boot zaten kregen we allemaal wat Roti, dat was dan onze lunch. Echt makkelijk eten was het niet, omdat door de golven de boot nogal heen en weer ging. Onderweg kwamen we een andere boot tegen waar Sharif op zat, dus is Sharif maar meteen overgestapt. Er was dus van alles misgegaan: de taxi's hadden de ijsbox met drinken niet meegenomen, we hebben geen ontbijt gehad, we werden gedropt op Albina, we hebben geen normale lunch gehad en Sharif zou eigenlijk op Albina nog eten halen voor op Galibi. Maar gelukkig kwam het allemaal wel goed. Na zo'n anderhalf uur varen, kwamen we aan op Galibi. We waren drijfnat door de golven, maar gelukkig was het lekker warm dus waren we zo droog. Na onze spullen te hebben uitgepakt gingen we een dorpswandeling maken. Sharif wist heel veel te vertellen over de dingen die we zagen. Op een gegeven moment kwamen we aan bij de Galibi Zoo. Nou dit was nog minder dan de zoo in Paramaribo, maar wel erg leuk. Veel van de dieren mochten we namelijk gewoon vasthouden. Er was een luiaard die gewoon languit in je armen ging liggen (hij deed z'n naam wel eer aan) en een slang die je mocht vasthouden. Verder liep er een Neusbeertje rond, maar die kon af en toe agressief zijn. En ook sprongen er vier aapjes overal rond en kwamen op je zitten enzo. Dus dat was wel leuk.
's Avonds gingen we rond 10 uur (in het donker!) weer de zee op om naar het schildpaddenstrand te varen, dit was wel heel spannend. Toen we nog geen 10 minuten op het strand waren zagen we al een schildpad die net terug ging naar zee! Die beesten zijn echt groot! En dan hadden we nog niet eens de grootste gezien... Toen we verder liepen hebben we nog een aantal schildpadden gezien en we hebben ook gezien dat een schildpad eieren aan het leggen was! We mochten zo'n ei vasthouden en dat was een heel raar gevoel, een beetje leerachtig. Na een tijdje gingen we weer terug naar het huisje en gingen we lekker slapen, maar het was wel echt een super ervaring!
De volgende dag hebben we lekker ontbeten en gingen we rond een uur of 11 weer met de boot terug naar Albina. Dit keer kregen we een goede lunch en daarna reden we terug naar huis. Onderweg hebben we de uitleg gekregen die we eigenlijk op de heenweg zouden krijgen, maar dat was niet erg.
Toen we terugkwamen hebben we lekker gebarbequed (ik schrijf het vast verkeerd) en we hebben meteen geregeld dat we vrijdag weer op trip kunnen! We gaan dan naar Brownsberg, Isadow en JawJaw. En dan zijn we zondagavond weer terug. Ik ben heel benieuwd!

Groetjes allemaal! Ik zie jullie binnenkort weer (nog maar een maandje).
Veel liefs!

  • 03 April 2008 - 17:00

    Karin:

    Wat een verhalen toch weer en wat leuk dat je ouders er nu ook zijn. Maar was die pop nou zo mooi dat je vader haar wou vasthouden? Moet je niet alleen op je leerlingen letten, maar nu ook op je vader, ha, ha! Doe ze in ieder geval de groeten van me en ik wens jullie nog vele gezellige en zonnige dagen toe...

  • 03 April 2008 - 17:18

    Ada :

    Neem je komend weekend een grote picnickmand met eten mee?
    We willen die oudjes straks niet uitgehonderd en uitgeteerd terugzien in Nederland hoor!!

    Doe ze de groetjes van ons.

  • 03 April 2008 - 17:27

    Lidia Hoek:

    Nou , nou, wat een avonturen zeg! Die picknickmand van Ada is zo'n gek idee nog niet. Je weet maar nooit hoe een reisje verloopt. Veel plezier en doe je ouders de hartelijke groeten van mij!!! Groetjes Lidia

  • 03 April 2008 - 18:28

    Tantie:

    Zow wat een avonturen,sta alleen versteld wat mijn broer met een arm van een pop moet enne ben nu wel erg nieuwschierig wat het voor een pop was...
    Bij het volgende uitstapje maar voor een overlevingspakket zorgen ,waterdicht ingepakt uiteraard .Hopenlijk heb je foto s gemaakt van die luiaard in je armen die we hier binnenkort bewonderen kunnen.
    Doe Pa en Ma de groetjes.....

    Een stevige knuffffffff Mathilde

  • 03 April 2008 - 21:25

    Pim:

    Hai lieverdje!

    Zo te lezen ben je het land nog lang niet moe! Zo'n luiaard lijkt me echt schattig als die in je armen ligt... Ja, ik kan me heel goed verplaatsen in zo'n beest (zeker als die in jou armpjes ligt)! ;-)

    *even tussendoortje met mijn "moedersch"* Hey mamsch! U bent ook veel online tegenwoordig? *klaar met "honigje tussendoor"*

    Sorry moest ff ;-) Maar waar blijven de foto's nou? Ik wil ook wat meer zien (zeker van hèt meisje)! In ieder geval nog maar één weekje (ietsje meer)! Dus tot snel!

  • 03 April 2008 - 21:26

    "Meester" Pim:

    Oh ja, voor ik het vergeet... het is: "gebarbecued..." Dusss... Je vroeg erom! :-p

  • 04 April 2008 - 08:10

    Meriam & Arie:

    Hoi,

    Geweldig: zo'n enorme goede ervaring met de animals! Lijkt ons gaaf om het een en ander vast te kunnen houden: je staat dan toch ècht wel dichter bij (moeder) natuur, om het zo uit te drukken. Tsa, en bovendien wàs je moeder er ook nog bij!! Ha, ha!! Lachwekkend allemaal.
    Die pop had toch wel een bijzondere aantrekkingskracht op jouw vader .....
    Wonderbaarlijk dat de rest van het lijf er nog aan bleef. Tsja: wat moet je hiervan dan denken?? Ik zal er maar geen woord verder aan verspanderen: hopeloos.
    De groeten aan Jo, Nel en jou Eva. Genieten voorzover het nog kan en tot ziens in Holland. Tip: neem het goede weer daarvan daan maar even mee > kunnen wij hier ook wel gebruiken.
    See you, hear you.

  • 04 April 2008 - 08:53

    Angela:

    Hoi Eef,

    nooit gedacht zeker dat je nog 's blij zou zijn om die ouwerdjes te zien :-)
    Ik hoop dat ze het goed naar hun zin hebben (kan me niet anders voorstellen).
    Leuk weer ff van je te horen, je moet ook de groeten van je ome Dirk hebben ;-)

    Veel liefs
    Dirk en Angela

  • 04 April 2008 - 09:24

    De Buurtjes:

    Hoi Allemaal
    Wat een leuke brief weer,we keken er al naar uit en waren erg benieuwd! Op de Hartweg gaat alles z,n gangetje en zulke avonturen beleven we hier niet We kijken weer uit naar een beetje mooi weer, maar voorlopig wordt er sneeuw en hagel voorspeld in het weekend .Dit schrijf ik maar om jullie nog meer te laten genieten van die heerlijke zon. Vraag maar aan je vader wanneer we weer gaan barbeknoeien
    dan hebben we in ieder geval de hoop dat het weer goed komt met het weer. Ga nog even die pop zoeken in de kruipruimte dan is het voor je vader helemaal top!
    als jullie dit lezen heb je weer een mooie trip gemaakt en we hopen dat alles plezierig verlopen is.
    groetjes van ons allemaal en Tot Ziens!
    Huig Wijna en de Kids

  • 04 April 2008 - 13:27

    Saskia:

    Hoi Eva

    Leuk verhaal weer een keer. Ik had eigenlijk dat gezicht willen zien van je vader met die pop. Doe ze maar de groeten van ons. En blijf zeker er van genieten daar

    Groetjes Saskia

  • 13 April 2008 - 22:19

    Karin:

    Ben nog laat online en weet niet hoe of ik Pim nu moet bereiken (of hij mij/ons), d.i. niet uitgelegd n.l. door "meester Pim", omdat hij het te druk had de laatste weken. Hoop in ieder geval dat je een goede vlucht gehad hebt en niet teveel last van je oren! Wens jou en natuurlijk ook Eva en de anderen nog heel gezellige weken toe en dinsdag een leuke verjaardag!:-p!!! (hij "doetutniet, Pim...)
    Veel liefs en een dikke kus,"moedersch"

  • 13 April 2008 - 22:21

    Karin:

    Hoi Pim,
    Zag dattie het toch deed: Weer wat geleerd!
    Groetjesss

  • 23 April 2008 - 19:02

    Grietsje :):

    heey juffie ,
    nig een maandje de tijd gaat heel erg snel ik schrijf een beetje laat omdat ik er niet meer aandacht, en omdat ik niet
    zoo vaak meer achter de computer zit
    :):):):):):):):):):):):):):):):):):):):)
    :):):):):):):):):):):):):):):):):):):):)
    u hebt wel wat beleefd hoor met de boot nou veel succes met de volgende avonturen en hoe waren die andere boot reizen ??? nou doei doei doei doei ....

    de mzzl groetjes GRIETSJE WIERSTRA ....
    :):):):):):):):):):):):):):):):):):):):)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eva

Ik ga naar Paramaribo om daar stage te lopen in groep 6/7 op de Tiendallischool. Dit doe ik dan op maandag, dinsdag en woensdag en op de andere dagen ga ik aan mijn scriptie werken en relaxen natuurlijk! Ik ga samen met Lisette, Tom en Elske en ik heb er enorm veel zin in, maar ik vind het ook wel heel spannend! Hopelijk gaat alles goed en zie ik jullie allemaal op 2 mei (of eerder) weer terug!

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 300
Totaal aantal bezoekers 24136

Voorgaande reizen:

02 Februari 2008 - 02 Mei 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: