Weer van alles beleefd... - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Eva Op den Kamp - WaarBenJij.nu Weer van alles beleefd... - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Eva Op den Kamp - WaarBenJij.nu

Weer van alles beleefd...

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Eva

17 April 2008 | Suriname, Paramaribo

Hey allemaal!!!

Het is alweer veel te lang terug dat ik wat geschreven heb (druk, druk, druk!) Het internet was ook weer een tijd uit de lucht hier...
Ik hoop dat ik alles nog een beetje goed kan beschrijven.
Nou ik ben dus naar Brownsberg, Isadow en JawJaw geweest. 's Ochtends vroeg moesten we verzamelen bij 't Vat, ik was natuurlijk weer de eerste waardoor ik nog best een tijd moest wachten. Toen de bus aankwam, sprintte iedereen de bus in, waardoor wij om niet zulke comfortabele plekken zaten. Maar dat mocht de pret niet drukken, het zag er tenslotte best grappig uit dat mijn ouders ingebouwd zaten tussen de tassen.. Haha!
Toen gingen we richting Brownsberg, onderweg stopten we nog even om iets te eten, na een paar uurtjes waren we er. Het was nog best eng om met de bus omhoog te gaan op de berg. De weg was namelijk best smal en het had geregend dus het was allemaal een beetje modderig. Gelukkig zijn we toch goed boven gekomen, waarna wij aan onze wandeltocht naar beneden begonnen. We gingen naar de Irenevallen (waterval), deze waren vernoemd naar prinses Irene, die op het moment dat deze waterval ontdekt werd, in Suriname was. Het was een erg lange en af en toe flink steile tocht naar beneden. We hadden gelukkig goede (maar erg pijnlijke) schoenen aan en een stok bij de hand waardoor we heelhuids beneden kwamen. De waterval was erg mooi om te zien, maar ik weet nog steeds niet of het de tocht nu echt waard was. We moesten namelijk ook nog terug. Het steile, gladde stuk weer omhoog! Aangezien ik mijn schoenen nog niet zo vaak aan had gehad, werd dit nog best lastig. Gelukkig mochten we op eigen tempo weer terug, want echt snel ging het niet. Onderweg hebben we wel veel mooie dingen gezien zoals vlinders, een mierenkolonie die allemaal blaadjes aan het dragen waren en een paar apen. Maar toen ik bovenkwam ontdekte ik toch twee flinke blaren op mijn hielen. Ik heb deze schoenen dus meteen terug gegeven aan mijn ouders naar Nederland! Ik kon er echt niet meer op lopen. Gelukkig is het nu wel over, maar ik weet niet of ik het nog een keer ga doen (hoewel Brownsberg wel nog een keer in de planning staat).
Na de wandeltocht kregen we gelukkig goed te eten en konden we even bijkomen, daarna gingen we met de bus verder naar Isadow. We moesten vanaf Atjoni nog een stukje met de boot, we waren er ook pas toen het al donker was (dat gaat hier toch wel snel, rond 7 uur is het donker). Op Isadow kregen we weer te eten en konden we hutten uitkiezen. We waren met z'n twaalven, dus dat zou eigenlijk betekenen dat je per vier in een hut moest, maar er waren 4 stellen en ik was samen met mijn ouders (met z'n drieen dus) en dan was er nog Hettie.. Hettie is een verhaal apart, een oude vrouw die zeer bemoeizuchtig is en veel van alcohol houdt. Die combinatie is zeer irritant. Dus gelukkig ontdekten mijn ouders en ik een drie-persoons hut, hier zijn we dus snel ingedoken. Het gevolg was dat Hettie wel alleen moest slapen, maar dan had in ieder geval niemand last van haar (tijdens het slapen).
De volgende dag splitste de groep zich op, de ene helft ging de hele dag weg naar Boto Pasi en nog een paar andere dorpen en de andere helft ging alleen naar JawJaw. Wij gingen alleen naar JawJaw, ik had Boto Pasi tenslotte al gezien. 's Middags kregen we lekker de tijd om te relaxen en te zwemmen, ik had gelukkig mijn hangmat mee dus ik kon heerlijk hangmatteren. 's Avonds hebben we weer heerlijk gegeten en het was supergezellig, dus het werd wel wat laat. De volgende dag zouden we weer om 12 uur weggaan, maar dat werd natuurlijk pas half 2.. Wij werden bij de bungalow van mijn ouders afgezet zodat we daar even konden douchen. We waren namelijk helemaal rood van de bauxiet! Daarna bij 't Vat gegeten en weer vroeg naar bed want de vakantie was weer voorbij en ik moest weer naar stage.
Maandag, dinsdag en woensdag heb ik dus niet echt iets gedaan. Donderdag ook niet eigenlijk, vrijdag ben ik met mijn moeder en Elske de stad ingegaan om te shoppen. Dat was wel leuk, wel weer veel te veel geld uitgegeven natuurlijk maar dat mag af en toe ook wel. Vooral omdat de prijzen hier naar verhouding erg laag zijn (maar de kwaliteit is vaak ook wel minder hoor).
Zaterdag was het dan zover... Pim kwam aan in Paramaribo!!!! Ik ging hem ophalen bij het vliegveld en het was echt fijn om hem weer te zien! Verder hebben we die dag niet zoveel gedaan, Pim was natuurlijk ook moe van de reis. Zondag hebben we weer een dolfijnentour gedaan samen met mijn ouders en Pim. We hebben alleen helaas geen dolfijnen gezien.. Maar de rest was wel leuk (zie voor beschrijving een van mijn vorige weblogs).
Maandag, dinsdag, woensdag had ik weer stage.. Maar dinsdag was Pim ook jarig! Dat moest natuurlijk gevierd worden. We hebben dus heerlijk bij Sarinah's gegeten, alleen de patat was niet te eten. We kregen wel nieuwe patat, maar pas toen we al bijna klaar waren met eten... Verder was het allemaal wel goed en lekker. Toen we thuis kwamen, hadden we taart als toetje. Pim kreeg nog bijna taart in zijn gezicht. Manon begon een heel leuk verhaal over Surinaamse tradities, terwijl ze één hand achter haar rug hield. Toen begon er opeens een alarmbelletje bij mij te rinkelen, waardoor ik Pim nog net op tijd wist te waarschuwen. Hierdoor zat alleen zijn schouder onder de taart :-p
Woensdag was weer een normale dag, waarop we weer gewoon pasta met tomatensaus hebben gegeten...
Vandaag gaan Pim en ik de stad in en daarna eten bij de Waag. Dat heeft Pim voor zijn verjaardag gehad van de rest. Ik neem hem een keer mee naar Matapica om schildpadden te bekijken!

Nou dat was het wel weer zo'n beetje..Ik hoop dat jullie je nog een beetje vermaken met mijn verhalen. Over twee weken kom ik alweer terug naar Nederland, wat is de tijd toch snel gegaan!

Tot snel weer!
Groetjes!

  • 17 April 2008 - 16:18

    Nelleke:

    Zo... nu ben ik een keer de eerste. Nette beschrijving van Hettie hoor!Je hebt je ingehouden zie ik. Het liefst nam ik het volgende vliegtuig weer terug het is hier veel te KOUD!!, alleen gelukkig geen muggen.
    Tot over 2 weken alweer.
    Liefs en de groetjes aan iedereen.

  • 17 April 2008 - 16:32

    Rianne:

    Heej Eef....
    Lang verhaal:p
    Das waar ook!!! Pim jarig geweest:D gefeliciteerd!!! feliciteer m maar ff van mij;)
    Je heb aardig wat meegemaakt alweer he lees ik...
    Tijd gaat snel over 2 weken alweer thuis...
    wel btje minder dat je koninginnedag gaat misse:O

    Kussie Rian

  • 17 April 2008 - 16:34

    Bart:

    Fijn om te horen dat het leuke stel weer samen is. Veel plezier samen!

    groeten
    Bart

  • 17 April 2008 - 16:38

    Annemieke:

    Aaaah je had r die taart gewoon in zn gezicht moeten laten gooien joh! ;)
    ... ik zou Rudy iig niet gewaarschuwd hebben whahahha
    Over 2 weken alweer terug... is dat dan net voor Koninginnedag of erna?
    Veel plezier nog de laatste paar weekjes, maar dat zal wel lukken neem ik aan hehe

  • 17 April 2008 - 16:54

    Saskia:

    Alsnog van harte gefeliciteerd pim met je verjaardag.....
    HAHAHA ik had wel een foto willen zien met pim met de taart in zijn gezicht HAHAHA.

    HEEL veel plezier daar met jullie twee.
    maar dat zal zeker lukken.

    Groetjes Saskia

    (oma vind je verhalen ook harstikke leuk die print ik meestal uit voor haar en dan gaat zij die lezen)

  • 17 April 2008 - 18:46

    Elsie:

    Leuk dat Pim er nu ook is! En weer een leuk verhaal om te lezen! Geniet er lekker van.
    Hier alles goed, alleen minder dat ik me zeer rustig moet houden en dus nu ook niet meer aan t werk ben... Echt niks voor mij dat niet werken, maar t was echt niet meer verstandig.

    Veel plezier nog en tot snel, 2 weekies geloof ik?

    Doei

  • 17 April 2008 - 19:59

    Meriam & Arie.:

    Hoi,

    Nog onze felicitaties aan Pim. Wel leuk dat je hem weer ziet en in je armen kan sluiten (in de hangmat òf buigt deze dan te ver door?). Times fly when you have fun en dat geldt zeker hier, zo de verhalen gelezen te hebben. Veel plezier nog, groetjes en tot ziens in het koude Nederland. Neem alsjeblieft wat van het goede weer daarvandaan mee > de zon en zo ..... Kunnen wij hier dan ook van genieten.
    Doei !!

  • 17 April 2008 - 20:39

    Karin:

    Wat een gezellige beschrijving toch weer. Goed dat je Manon doorhad. Was de taart nog te eten? Je ouders zullen ook wel blij zijn,dat je in Paramaribo stage bent gaan lopen, zo kom je nog eens ergens... Ik hoop dat je de laatste weken nog een gezellige tijd met je vriend Pim zult hebben. Zijn twee mails hebben we intussen ook ontvangen. Jammer dat de internetverbindingen zo moeizaam gaan, maar ach dat heeft toch ook wel zijn charme.....Geef Pim maar een dikke zoen van me, zelf ook een dikke pakkerd en tot 2 mei!

  • 17 April 2008 - 20:45

    Marije:

    Goede verhalen! Wat kom je eigenlijk al snel weer thuis!! Gaat hard de tijd!
    Tot 2 mei!

  • 18 April 2008 - 07:17

    Jeroen:

    Haha, laat je niet gek maken door die vrouwen, Pim!

  • 18 April 2008 - 16:01

    Tantie:

    Hey meis zo te lezen beleef je nog steeds het ene na het andere avontuur.En wat leuk dat Pim er is,euhm geef je Pim a u b een dikke knuff voor zijn verjaardag met de beste wensen uit Limburg.

    Groetjes Mathilde

  • 18 April 2008 - 19:11

    Angela:

    Hi Eef,

    leuk weer ff van je te horen. Heb je moeder al uitgehoord over de vakantie. Dus dat was weer snotteren op de Zanderij begrijp ik, toen Pim aankwam??? Lief hoor!! ;-)
    Feliciteer hem maar namens Dirk en mij en hoop je weer heelhuids te zien binnenkort.
    Veel plezier nog, geniet nog ff lekker en tot gauw.

    Liefs
    Dirk en Angela

  • 19 April 2008 - 15:54

    Ada:

    Heel veel plezier met Pim in Suriname. Je ouders hebben het ook ontzettend leuk gehad en zijn al lekker voorgebruind.
    Helaas ben ik er niet bij op 2 mei op Schiphol, wij zitten dan in Berlijn.
    Ben wel heel benieuwd naar al je verhalen en foto's.

    Doeg en goede reis terug samen.


  • 21 April 2008 - 16:48

    El Pimbo:

    *noteert de namen "Annemieke" en "Saskia"* Grrr

  • 23 April 2008 - 10:52

    Esti:

    Hey zus, dat is alweer snel gegaan zeg die tijd. Nog 2 weken en dan kom je ons weer vervelen ;P Ben benieuwd wat je van ons huis vind! Groetjessss!!!

  • 24 April 2008 - 18:47

    GRIETSJE :

    heeey juffie alleweer wat beleefd .

    als je terug komt kom je ons dan weer les geven? IK HOOP HET

    -XXX- GRIETSJE

  • 24 April 2008 - 18:53

    Grietsje :

    dit ding ging even raar doen
    maar waar was ik ?

    als je terrug komt ben ik al 13 jaar leuk he want ik ben 10 mei jarig en dat valt op een zaterdag in de vakantie leuk hee eindelijk in de vakantie jarig

    nou doei doei

    :):):):):):):):):):):)
    :):):):):):):):):):):)

    ps . hoe verloopt de stage mis je nederland:(:(:(: natuurlijk toch ?

    :):) -xxx- grietsje -xxx- :):)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eva

Ik ga naar Paramaribo om daar stage te lopen in groep 6/7 op de Tiendallischool. Dit doe ik dan op maandag, dinsdag en woensdag en op de andere dagen ga ik aan mijn scriptie werken en relaxen natuurlijk! Ik ga samen met Lisette, Tom en Elske en ik heb er enorm veel zin in, maar ik vind het ook wel heel spannend! Hopelijk gaat alles goed en zie ik jullie allemaal op 2 mei (of eerder) weer terug!

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 24133

Voorgaande reizen:

02 Februari 2008 - 02 Mei 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: