Paramariboooo!!! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Eva Op den Kamp - WaarBenJij.nu Paramariboooo!!! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Eva Op den Kamp - WaarBenJij.nu

Paramariboooo!!!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Eva

03 Februari 2008 | Suriname, Paramaribo

03-02-'08

Nou gister was het dan eindelijk zover.. Na twee jaar er naar uit te hebben gekeken, gingen we dan eindelijk naar
Suriname... Het afscheid nemen is dan toch wel het moeilijkst, vooral als je je bedenkt dat je de meesten toch wel een hele tijd niet gaat zien. Gelukkig komen er ook genoeg mensen langs, dan kan ik daar naar uitkijken.
De vlucht verliep goed en we hadden bijna geen vertraging, het eten was ook wel ok. We hadden alleen af en toe een krijsende baby voor ons, maar dan zet je je koptelefoon op en het geluid gewoon heel hard!
Eenmaal aangekomen werden we opgehaald door Tom en Elske, die zitten hier al sinds 24 januari..Zij hadden Patje de taxichauffeur geregeld om ons naar het huisje te rijden. Het verkeer is hier niet om over naar huis te schrijven (maar ik doe het toch). Ze rijden hier allereerst links.. dat is al enorm vaag omdat je het helemaal niet gewend bent. Verder houden ze zich hier helemaal niet aan snelheidsregels en halen ze gewoon overal in. Het verbaasde mij dus ook totaal niet dat we meteen de eerste dag betrokken waren bij een botsing! Patje moest plotseling remmen en degene achter ons zag dat te laat met alle gevolgen van dien. In Nederland zou meteen van alles geregeld moeten worden met de verzekering e.d. maar hier niet hoor. FF kijken of de schade niet te erg is en dan gewoon verder gaan!
Eenmaal aangekomen in het huisje werden we eerst even rondgeleid, voor Lisette en mij was het eigenlijk al 12 uur maar hier was het 8 uur en moest het weekend dus nog beginnen! Wij zijn wel nog even meegegaan naar het centrum, vooral om onze jetlag tegen te gaan. Maar toch hebben we het maar niet te laat gemaakt..
Toen we weer thuis waren gingen we lekker naar bed toe, wat ook nog onwijs warm was, gelukkig hebben we allemaal een ventilator dat scheelt wel.
Vanochtend werd ik om half 8 wakker en we hebben 's ochtends lekker nog even niets gedaan. 's Middags heb ik eerst ff een stukje gefietst met Elske, want zij hadden al fietsen gehuurd en later in de middag hebben Lisette, Elske en ik nog een stuk door het centrum gelopen. Er is hier echt van alles te zien en de huizen zijn soms echt heel verrot. Maar de natuur enzo is wel heel mooi, allerlei soorten vogels die je wakker fluiten. We hebben ook al een gekko ontdekt op Lisette d'r kamer en net zag ik nog een rat langs het raam lopen!
Morgen voor het eerst naar de stageschool, ik ben benieuwd of ze weten dat we komen want de communicatie schijnt hier niet al te best te zijn..

Ik hou jullie op de hoogte.
Groetjes!!!
EEfje

  • 03 Februari 2008 - 20:03

    Marije:

    Lang leve Paramaribo. Klinkt als een groot avontuur daar (met heel eng verkeer). Heel veel plezier daar!

  • 03 Februari 2008 - 20:35

    Lilian:

    heyyyyy wat leuk hoe is t landschap ? wij zitten hier midden in de carnavals gekte maar zou liever bij jou zijn om t weer en t gezelschap wens je veel plezier dikke knuf

  • 03 Februari 2008 - 21:00

    Willem-Jo:

    Leuk al zo snel een eerste verslag. Ik heb de Archimedesstraat wel gevonden in Google maps, maar de satelietbeelden zijn niet al te ver op in te zoomen en nummer 24 geeft juist weer problemen. Als je het adres van de school ook een keer kunt doorgeven, dan kunnen we in de klas traceren waar je uithangt. Succes op school morgen.

  • 03 Februari 2008 - 21:14

    Bart:

    He dushi!
    Veel plezier in Suriname!
    Groeten
    Bart

  • 03 Februari 2008 - 23:09

    Pim:

    Hai stukkie! Ik heb net Bas de deur "uitgeschopt" en wilde nog even kijken of jij toevallig nog online op MSN was (jullie lopen daar toch vier uur achter ;-)

    Heel veel succes morgen (/vandaag) met je eerste stagedag. En natuurlijk ook heel veel plezier!!!

    Kus

  • 04 Februari 2008 - 08:34

    Elsie:

    Spannend allemaal!!

    Succes!!

  • 04 Februari 2008 - 08:37

    Annemieke:

    Whahahah nou je hebt nu al heel wat meegemaakt zo te zien =)
    Ennn ik houuuu van gekko's, die vind ik zo ontzettend schattig!!! =D
    Veel succes op je school!

    xxx

  • 04 Februari 2008 - 11:58

    Marleen:

    Onwijs veel plezier in Suriname en ga ervoor!!

  • 04 Februari 2008 - 12:00

    Rian:

    Heej eefje...
    alles goed?
    hoe was je eerste dag op die school?
    wel raar hoor dat je r nu ook egt zit:P
    nou heej heel veel plezier daaro!!!
    en misschien dat k je van de week ff op msn zie ofzo...
    kussie Rian

  • 04 Februari 2008 - 15:07

    Kristel Haasnoot:

    Heej juffie,
    zozo nu al een aanrijding??

  • 04 Februari 2008 - 17:28

    Rick:

    Hey Eva,

    Veilig aangekomen en klaar om te werken (feesten) zo te horen. Veel plezier!!

    Kus RiQ

  • 05 Februari 2008 - 08:56

    Madeline:

    Hey Eva
    Alles goed?
    bevalt het je daar een beetje?
    Veel plezier hè!

  • 05 Februari 2008 - 08:59

    Ada:

    Hoi Eef,
    Blij dat alles goed is gegaan!
    Gisteren zag ik bij "Spoorloos" op tv een stuk over Suriname en Paramaribo.
    Het is daar inderdaad HEEEEEEEEEEEEERLIJK en een prachtige natuur.
    Goddelijk, als Ramon groter zou zijn, dan stapte ik nu in het vliegtuig en kwam ik effe buurten.
    Dooooooooooeeeeeg, en geniet ervan!!!

  • 06 Februari 2008 - 13:19

    J.klugkist-Katwijk:

    Leuk om dat uitgebreide verslag te lezen.Echt iets moois voor Lisette om een gekko op haar kamer te hebben. Voert ze hem nu , of zijn er genoeg insecten om te eten. Ik ben benieuwd hoe de stageschool bevalt en of ze jullie wel willen hebben. Veel plezier, veel groeten
    van ons uit Katwijk aan Zee

  • 10 Februari 2008 - 19:08

    Grietsje:

    je /u schrok zeker van die aanrijding

    groetjes grietsje wierstra

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eva

Ik ga naar Paramaribo om daar stage te lopen in groep 6/7 op de Tiendallischool. Dit doe ik dan op maandag, dinsdag en woensdag en op de andere dagen ga ik aan mijn scriptie werken en relaxen natuurlijk! Ik ga samen met Lisette, Tom en Elske en ik heb er enorm veel zin in, maar ik vind het ook wel heel spannend! Hopelijk gaat alles goed en zie ik jullie allemaal op 2 mei (of eerder) weer terug!

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 24143

Voorgaande reizen:

02 Februari 2008 - 02 Mei 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: