Paramariboooo!!! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Eva Op den Kamp - WaarBenJij.nu Paramariboooo!!! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Eva Op den Kamp - WaarBenJij.nu

Paramariboooo!!!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Eva

05 Februari 2008 | Suriname, Paramaribo

05-02-'08

Ik ben hier nu 3 en een halve dag en heb het idee dat ik er al veel langer ben! Zoveel nieuwe dingen en indrukken dat het voelt alsof ik er nooit aan gewend raak. Hoewel ik het verkeer nu toch al een stuk minder eng vind.
Zondagavond hebben we kennis gemaakt met een stel meiden die ook uit Nederland komen en hier ook stage lopen. Toen zijn we met z'n allen uit eten geweest en heb ik lekker Roti gegeten :-)
Maandag gingen Lisette en ik voor het eerst naar de Tiendallischool. We gingen maar met de taxi omdat we niet wisten waar de schoolbus stopte enzo (het was trouwens toch maar zo'n 5 Euro voor 20 min) Toen we daar aankwamen was het heel hard aan het regenen en de directrice was er ook nog niet, dus we konden de school nog niet in. We hebben natuurlijk wel even onder een afdakje gewacht.
Toen we de directrice spraken vertelde die ons dat er twee leerkrachten ziek waren, dus Lisette en ik werden meteen alleen voor de klas gedropt. Ik voor groep 8 en Lisette voor groep 6, zo van: Doe maar wat. Gelukkig ging het toch wel goed en hadden we een leuke dag. Om 1 uur waren we klaar en gingen we weer met de schoolbus naar huis. 's Avonds hebben we lekker nasi gemaakt (we hadden ons in de supermarkt laten adviseren door een Surinaamse kok), de andere meiden waren er ook weer bij dus we waren gezellig met z'n achten.
Vandaag gingen we met de schoolbus naar stage en werd ik weer voor de klas gezet, dit keer voor groep 6. Dit was ook een hele leuke klas. Het is alleen echt treurig om te zien hoe het er daar allemaal is. Stoelen zonder zitvlakken of rugleuningen. Boeken uit het jaar nul. In de lokalen zitten geen ramen of deuren, maar dat is ook niet nodig met de warmte. We hebben ook nog geprobeerd een fiets te huren, maar dat is nog niet gelukt. Het is trouwens echt verbazingwekkend hoe vaak je nageroepen/nagefloten wordt op straat. Je krijgt ook de raarste opmerkingen.. Hopelijk raak ik daar nog aan gewend.
Nu lekker even salade eten en hopen dat ik morgen een keer kan kijken (achter) in de klas :-)

Groetjes!!!
Eva

  • 05 Februari 2008 - 20:33

    DP:

    Hey wat voor opmerkingen krijg je naar je hoofd dan? :P

    Maar klinkt gezellig daar hoor, nog 6,5 week en dan kom ik ook!

    Groeten uit het koude, natte, grijze, saaie Katwijk!

  • 05 Februari 2008 - 21:47

    Nelleke:

    Hoi lieverd, ik ben blij dat je al zo snel "gesetteld" bent. In de krant had ik al gezien dat het daar zo'n 30 graden is en dat er buien vallen. Ik denk dat je daar blij bent met een bui, wij balen er intussen van en verlangen ook naar de warmte.Wij moeten nog 8 weken volhouden voordat we met je mee kunnen genieten.

    Groetjes van Jo en Nelleke

  • 05 Februari 2008 - 22:07

    Willem-Jo:

    Leuk hoor, en gelijk voor de leeuwen zullen we maar zeggen. Ben benieuwd naar de volgende verhalen.

  • 06 Februari 2008 - 08:09

    Ada:

    Gelijk je vuurdoop gehad. Dat is vaak het mooiste, maar wel zwaar.
    Je gaat Nederland wel meer waarderen, denk ik en snappen waarom of er uiteindelijk velen naar Nederland zijn gekomen! Heb je zelf wel een goede stoel om op te zitten?? Anders geven we die nog wel effe mee aan de volgende die naar Suriname vertrekt!!

  • 06 Februari 2008 - 14:27

    Saskia:

    Hee hallo Eva

    Wat leuk om die berichten van je te lezen. En ben ook blij dat je het daar naar je zin hebt. En meteen al juf zijn van groep 8 dan wordt je daar echt een beetje voor de leeuwen gegooit hahahaha.
    Maar jij kunt dat wel daar heb ik wel vertrouwen in hoor. Hier is de carnavals gekte weer voor bij met hier en daar een bui plus wat storm was het toch een leuke carnaval ALLAAF tot gauw dan maar weer Groetjes Saskia en de rest

  • 06 Februari 2008 - 17:47

    Angela:

    Hoi meid!

    tja dat zijn nog eens ervaringen. Ben ook wel benieuwd naar die opmerkingen trouwens :-)
    De temperatuur zal wel gauw wennen, denk ik?
    Geniet er lekker van, en laat die kids daar maar 's ff zien hoe een Hollandse juf de zaken aanpakt ;-)

  • 06 Februari 2008 - 19:29

    Naatje:

    Heey eefje! Ik ben blij dat je goed bent aangekomen! en dat je het naar je zin hebt ^^ pff lijkt me wel ff lastig als je zomaar voor de klas word gezet! Gelukkig ben jij streng genoeg en kan je vast wel de orde houden!! hahaha het lukt je thuis anders ook aardig;)
    Nou doe je best! en ik hoor het wel weer!! xxx NaaTy

  • 07 Februari 2008 - 12:47

    Grietsje Wierstra :

    heey juf eva ik mis je
    kom alsjeblieft terrug
    en veel plezier vor en achter in de klas !!!!!!!

    groetsjes grietsje !!!!!

  • 07 Februari 2008 - 13:43

    Grietsje &marja:

    heeeeey

    juf eva kom terug wij missen je /u
    veel plezier in parimariboooooo!!!!!

    doeiiiiiiiiii!!!!!!!!!!!!!
    tot ooit

  • 07 Februari 2008 - 19:31

    Buurtjes:

    Hoi Eva
    Wat een rust hiernaast zeg, maar we missen je al hoor! Leuk om je verslag te lezen, en ik herken het wel een beetje de sfeer en het verkeer ,het is wel een ervaring hoor .Bij ons gaat gelukkig ook morgen de zon schijnen en we verlangen nu echt naar de lente.
    veel plezier en een fijne tijd daar
    groetjes Huig en Wijna

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eva

Ik ga naar Paramaribo om daar stage te lopen in groep 6/7 op de Tiendallischool. Dit doe ik dan op maandag, dinsdag en woensdag en op de andere dagen ga ik aan mijn scriptie werken en relaxen natuurlijk! Ik ga samen met Lisette, Tom en Elske en ik heb er enorm veel zin in, maar ik vind het ook wel heel spannend! Hopelijk gaat alles goed en zie ik jullie allemaal op 2 mei (of eerder) weer terug!

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 216
Totaal aantal bezoekers 24144

Voorgaande reizen:

02 Februari 2008 - 02 Mei 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: