Vlechtjes - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Eva Op den Kamp - WaarBenJij.nu Vlechtjes - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Eva Op den Kamp - WaarBenJij.nu

Vlechtjes

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Eva

01 Maart 2008 | Suriname, Paramaribo

Hey allemaal,

vandaag heb ik mijn haar laten vlechten! Het duurde zo'n drie-en-een-half uur en dan is alleen de bovenkant gevlochten. Maar het resultaat mag er zijn :-D (zie foto's.) Juf Jona (haar dochter heeft mijn haar gevlochten)heeft samen met Elske heerlijk gekookt (kip kerrie, rijst en kousenband)!
Gisteren ben ik nog naar Havanna Lounge geweest. Daar kwam ik een meisje die ik uit Noordwijk ken tegen (Mae voor degenen die haar kennen) dus dat was wel heel toevallig! Op het eind hadden we nog bijna ruzie met de taxichauffeur over de prijs van de terugrit, gelukkig liep alles goed af :-)
Morgen gaan we met de stageschool van Tom en Elske naar Brokopondo, dus daar horen jullie nog over...

Groetjes!!!

  • 01 Maart 2008 - 04:14

    Pimbo:

    Hai poppie,

    Je hebt zo wel een ander koppie!:-o

    Begrijp ik het goed dat je nog een keer een paar uur moet, omdat je zegt dat alleen "de bovenkant" is gedaan? Of ben je al mooi genoeg? (ik vind dat je dat sowieso al bent, natuurlijk ;-). En trekt je haar niet enorm dan?

    Mocht je Mae weer een keertje zien: doe haar de groeten!

    Veel plezier weer en hopelijk tot snel!

  • 01 Maart 2008 - 07:58

    Annemieke:

    Cool die vlechtjes!!! :D
    pfft je hebt wel errrrg lang moeten zitten ervoor, ik zou gek worden hehe

    *knuffel*

  • 01 Maart 2008 - 10:15

    Ada:

    Gaaf hoor die vlechtjes!! En alweer kip met rijst, hebben ze daar niks anders te eten?
    Goed dat je vader binnenkort langskomt. Zet hem maar aan het werk hoor in je keuken!!

  • 01 Maart 2008 - 11:35

    Marleen:

    Staat je goed!! Nu nog een beetje bijbruinen en je lijkt een echte Surinaamse. Mag je mijn achterste lenen.
    En... juf Jona mag bij ons ook gerust koken!!

    Marleen

  • 01 Maart 2008 - 12:06

    Saskia:

    Hoi Eva

    Wat leuk die vlechten staat je goed !!!!!!

    En van dat eten is dat normaal dat je steeds het zelfde krijgt hahahaha
    Kouseband is dat lekker ??????

    Ik heb laast bij oma de lekkere kleuzen gegeten en die waren weer eens echt lekker hahahahaha

    Groetjes hier uit Limburg

    Ik ga proberen om je verhalen uit te printen en laat ze oma dan eens lezen Veel plezier daar doei

  • 01 Maart 2008 - 21:16

    Rianne:

    Heej Eef!!!
    staat wel gaaf hoor die vlechtjes:D
    eet je wel s wat anders dan kouseband joh?:P
    kussie Rian

  • 02 Maart 2008 - 11:58

    Angela En Dirk:

    Hi Eef,

    lachen, die vlechtjes. He en die moeten voorlopig blijven zitten, toch? Hoe krijg je in hemelsnaam je haar een beetje fatsoenlijk gewassen op deze manier?
    Zou niks voor mij zijn, drie uur in een kappersstoel ;-)
    Dat eten ziet er heerlijk uit. Is dat Surinaams rijst???
    ;-)

    Veel liefs van ons!

  • 03 Maart 2008 - 17:49

    Tantie:

    Wow super die vlechtjes staat harstikke leuk meid en ik vind je rooie neus er prima bij passen .Maar euhm denk dat het scheelt met haren wassen.........enneuhh uitkijken rare vogels bouwen er graag nestjes in grinzzzzzzz.Vind het trouwens heel erg leuk om hier de grappige reactie s te lezen .Enne maak meteen gebruik er van om ze in Katwijk allemaal de groetjes te doen......

    Mathilde

  • 04 Maart 2008 - 15:37

    Meriam & Arie:

    Hoi Eef,

    Eindelijk kan ik een berichtje naar jou toe sturen. De mailtjes die ik van jou heb gekregen had ik in een aparte map gezet om later dit te bekijken.
    Ben (Meriam) behoorlijk ziek geweest > dàt wil je niet weten, maar goed : het is zo goed als over -gelukkig-. Arie heeft het hierdoor thuis drukker gehad en werkt nu sinds vorige week een paar dagen over.
    Allereerst bedankt voor jouw anzichtkaart die wij vandaag binnen hebben gekregen. Je zat wel in onze gedachten : dat begrijp je wel.
    Wat een verhalen, verslagen en reacties : gaaf, cool !!
    Het Surinaams eten (Roti, kousenband) ken ik wel een beetje. Vind het zelf wel lekker, moet ik je zeggen.
    Die slang om je nek : volgens mij was dat een nepketting > ik zag hem niet bewegen !! En dan die luiaard op de weg : goed voorbeeld doet goed volgen.
    Wat een leventje daar zeg : zo relaxt, zo gehangmateerd. Doet mij toch ergens aan denken .....
    En dan de werkdagen: dat zijn er daar -zo tussen neus en lippen door gelezen te hebben- ook geen 8 uur per dag of wel soms ??
    Genieten meid en leuke tijd ervan maken, maar dat lukt wel > zo te zien en te lezen.
    Liefs en groetjes.

  • 05 Maart 2008 - 23:42

    Karin:

    Hoi Surinaamse Eef, dit haar kan je maanden zo laten zitten, heb ik gehoord. Lekker makkelijk. Hoe zal je haar er daarna uitzien? Blijf genieten. ,k Hoop volgende maand kousenband bij jullie komen te eten. Groetjes.....

  • 10 Maart 2008 - 18:45

    Kees:

    Heeeeyyy EEfje!

    Ik heb je kaartje ontvangen hoor! Met een echte gitaarSurinamer nog wel! Ik ben als een kind zo blij ;)

    Nog heel veel plezier daar!

    Groetjes,
    Kees

  • 10 Maart 2008 - 19:12

    Jacolien Vooijs:

    heej leuk die vlechtjes zeg!
    en die kaart is ook heel leuk en natuurlijk genieten we nog van al uw verhalen!!! wat denk u wel niet!!!
    komt u snel trug, want we missen u wel hoor???!!!nou doei en veel plezier daar.

  • 12 Maart 2008 - 13:04

    Grietsje:

    hihi ruzie dat mag niet maar leuk dat je je haar hebt laten vlechten !!!!!

  • 12 Maart 2008 - 13:05

    Grietsje :

    ik ben vergeten te zeggen leuke kaart ik wist niet dat suriname zo mooi was !!!
    :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eva

Ik ga naar Paramaribo om daar stage te lopen in groep 6/7 op de Tiendallischool. Dit doe ik dan op maandag, dinsdag en woensdag en op de andere dagen ga ik aan mijn scriptie werken en relaxen natuurlijk! Ik ga samen met Lisette, Tom en Elske en ik heb er enorm veel zin in, maar ik vind het ook wel heel spannend! Hopelijk gaat alles goed en zie ik jullie allemaal op 2 mei (of eerder) weer terug!

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 320
Totaal aantal bezoekers 24129

Voorgaande reizen:

02 Februari 2008 - 02 Mei 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: