Tonka Eiland - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Eva Op den Kamp - WaarBenJij.nu Tonka Eiland - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Eva Op den Kamp - WaarBenJij.nu

Tonka Eiland

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Eva

25 Februari 2008 | Suriname, Paramaribo

Hey hey!

hoe gaat het met jullie allemaal? Met mij gaat het helemaal goed :-)

Dit weekend ben ik met Tom, Elske, Marijke, Maike, Karin en Elle naar Tonka Eiland geweest. Dat is een eiland dat op het stuwmeer ligt. We vertrokken zaterdag om kwart voor 7 dus we moesten er vroeg uit, al om half 6 was ik uit de veren. We verzamelden met z'n allen bij Marijke, we waren in totaal met z'n eenentwintigen! Dat was een beetje lastig in het busje omdat iedereen ook nog eens bagage bij zich had.. Na zo'n twee uur zonder al te veel beenruimte te hebben gereden kwamen we aan bij het Brokopondo meer. Hier moesten we nog een uurtje varen, halverwege ben ik in slaap gevallen ik was tenslotte vroeg opgestaan.. Toen we op het eiland aankwamen, stond het huisje al voor onze neus vlak aan het water. Het huisje had twee verdiepingen met tweepersoonskamers met bedden, dat was wel luxe dus. Maar eigenlijk hebben we niet zo veel op het eiland gedaan, beetje rondgelopen, beetje gezwommen, beetje in de zon gelegen, gehangmatteerd en een spelletje gedaan... Het spel was wel leuk, met een grote koning een kleine koning, een grote sukkel en een kleine sukkel. Ik begon natuurlijk als kleine sukkel.. het zal eens niet. Maar uiteindelijk ben ik toch opgeklommen tot kleine koning en grote koning :-D
Op de terugweg begon het keihard te regenen toen we in het bootje zaten. Gelukkig was er ook een zeil waar we in een zeer benarde positie nog net met z'n zessen onder konden (de rest had allemaal aan een paraplu gedacht). Maar we hebben ons daar wel vermaakt. Uiteindelijk waren we nog drijfnat want er zaten ook wat gaten in het zeil... Maar dat mocht de pret niet drukken. Toen we in de bus gingen zitten had ik al snel een plekje veroverd. Vervolgens kwam er niemand naast me zitten dus ik heb heerlijk veel beenruimte gehad en lekker muziek kunnen luisteren op m'n mp3 speler... Om 6 uur waren we weer thuis en toen hebben we nog ff lekker bij 't Vat patat gegeten :-)
Vandaag had ik weer stage en dat was ook wel heel gezellig, ik stond weer eens alleen voor de klas maar dat ging gelukkig heel goed...
Vanavond weer bij andere studentes eten die we op Danta Bai hebben ontmoet, kben benieuwd wat die ervan gemaakt hebben...

Groetjes!!
Eva

  • 25 Februari 2008 - 20:35

    Elsie:

    Praat je ook al een beetje Soerinaamssss??


  • 25 Februari 2008 - 21:33

    Buurtjes:

    Hoi Eva
    Nog even een nieuwtje v.d. Hartweg
    Corine heeft vanmiddag een zoon gekregen Mattew heet hij.
    Verder geen zwangeren meer volgens mij
    wens je nog meer plezier en je ouders beginnen de daagjes af te tellen denk ik .Groetjes Wijna

  • 26 Februari 2008 - 07:31

    Bart:

    Jeutje.. wat een boel mensen in die boot. En 't Vat Patat? Wat moet ik daar bij voorstellen: een beertender patat met mayo?
    groeten
    Bart

  • 26 Februari 2008 - 07:47

    Marije:

    Hallo Eef. Dat spel klinkt heel bijzonder met kleine sukkel en grote sukkel. Moet je ons maar een keer uitleggen!

  • 26 Februari 2008 - 09:14

    Marleen:

    Hoi Eef,

    Hier is het nu krokusvakantie en het giet. Vandaag dus maar iets educatiefs doen: Picasso zien in Den Haag.
    Volgende week krijg ik de CITO terug. Ben benieuwd. Het is in ieder geval een stuk relaxter klasje. ( kon ook niet anders).
    Houd je in je agenda 15 juli vrij? Dan voeren we weer een musical 's avonds op. Ben je dan al terug?
    Zal ook de vacatures bij de vereniging in de gaten houden.
    Heb je trouwens foto's van je stageschool. Lijkt me leuk om dat eens te zien.

    Uit het druilige Nederland een dikke knuffel.

    Marleen


  • 26 Februari 2008 - 09:29

    Ada:

    Geen foto's? Is je camera ook verzopen?
    Regen? Het is hier vandaag herfst, gisteren wel lekker weer en lente-achtig qua temperatuur.
    Het is nu voorjaarsvakantie, Ramon is dus de hele week vrij. Gisteren is hij lekker naar de speeltuin geweest met de NSO, vandaag ben ik vrij en gaan we maar spellen.
    Alleen moeten we even uitvechten wie de "sukkel" is en wie de "koning" (of koningin). Wordt vervolgd.
    DOOOOOOEEEEEEEEGGGGGGG Dikke kus.

  • 26 Februari 2008 - 10:14

    Nelleke:

    Nog 1 maandje wachten en dan kunnen we met eigen ogen zien wat onze kleine koningin" nu allemaal meemaakt. We zullen ons vast niet vervelen en als ik nu naar buiten kijk komen we liever vandaag dan over een maand.
    Nog even doorbijten!
    Liefs Jo en Nelleke

  • 26 Februari 2008 - 12:11

    Angela:

    Klinkt lekker allemaal ;-)
    Goed te horen dat je ook nog 's voor de klas staat zo nu en dan haha.
    Ach...kleine sukkel. Da's ook niet aardig.
    Zoals je moeder al schreef, is het weer hier naadje...ik kom dus ook ZSM naar jou toe!!

  • 26 Februari 2008 - 13:48

    Lidia Hoek:

    Nou Eva, dat klinkt allemaal wel onwijs leuk wat jullie daar doen. Toch spannender dan hier in de buurt stage lopen! Veel plezier verder hoor!!! Groetjes Lidia

  • 26 Februari 2008 - 21:26

    Pim:

    Hai stukkie!

    Het eerste wat mij écht opviel aan bovenstaande exotische verhalen uit Suriname:

    "Mevroitjuh" gaat...
    ...patat eten! Hopelijk hebben ze geen Mac in de buurt ;-p

    Dikke zoen in ieder geval en hopelijk tot snel!!!

  • 29 Februari 2008 - 14:44

    Tantie:

    Hey meis ik ontvang nu eindelijk ook je berichtjes.Heb je verhaal hier boven gelezen klinkt allemaal SUPER gezellig.Zal vanaf nu vaker een kijkje nemen.Wens jou veel plezier daar kleine opdonder grinzzzzz........

    Groetjes Mathilde

  • 29 Februari 2008 - 18:43

    Grietsje :

    heey juffie met mij gaat 't goed we hebben deze week de cito uitslag spannend!!!!

    maar ff over het verhaal
    ik ben jaloers je/u beleefd veel leuke avonturen en ik niet maar succes met de volgende

    groetjes en xxx grietsje

  • 12 Maart 2008 - 13:01

    Grietsieeeee:

    hwwwy juf eva hoe lang nog i miss jou nog steeds

  • 12 Maart 2008 - 13:02

    Grietsje:

    ik bedoelde heeey

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eva

Ik ga naar Paramaribo om daar stage te lopen in groep 6/7 op de Tiendallischool. Dit doe ik dan op maandag, dinsdag en woensdag en op de andere dagen ga ik aan mijn scriptie werken en relaxen natuurlijk! Ik ga samen met Lisette, Tom en Elske en ik heb er enorm veel zin in, maar ik vind het ook wel heel spannend! Hopelijk gaat alles goed en zie ik jullie allemaal op 2 mei (of eerder) weer terug!

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 250
Totaal aantal bezoekers 24141

Voorgaande reizen:

02 Februari 2008 - 02 Mei 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: