Eindelijk een fiets! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Eva Op den Kamp - WaarBenJij.nu Eindelijk een fiets! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Eva Op den Kamp - WaarBenJij.nu

Eindelijk een fiets!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Eva

07 Februari 2008 | Suriname, Paramaribo

Vandaag konden we eindelijk een keer uitslapen, word ik toch om half 8 wakker! Door de warmte en alle geluiden hier lukt het mij niet om langer te blijven liggen. Dus ben ik maar lekker onder de douche gestapt, want je komt hier echt niet fris je bed uit... Na een tijdje besloten we dat het toch wel tijd was om iets te gaan doen en zijn we met de taxi naar de vreemdelingendienst geweest om ons te melden en ons visum te verlengen. Dit ging nog sneller dan we dachten, dus we stonden zo weer op de bus terug te wachten. De bussen hebben hier geen vaste tijden zoals in Nederland, maar er rijden er wel aardig wat.. Dus meestal hoef je niet langer dan vijf minuten te wachten. De bussen zijn hier ook niet groot, ze hebben een smal gangpad wat ook vaak geblokkeerd wordt door mensen die dan de stoelen uitgeklapt hebben. Het is dan ook niet handig als je achterin zit en je moet eruit. Iedereen moet dan opstaan en z'n stoeltje inklappen en dan pas kan je erdoor.. Maar alles gaat hier heel relaxt en bakra's (blanken) blijven een bezienswaardigheid. We zijn uitgestapt in het centrum omdat we nog wat spulletjes moesten halen. Ik heb dus nog een Lacoste shirtje van originese (orgineel+chinees gewoon nep dus)kwaliteit gekocht. En een originese Diesel schoudertas. De prijzen daarvoor vallen heel erg mee... Daarna zijn we lekker naar de MacDonald gegaan (jaha die hebben ze ook hier) om maar eens iets makkelijks te eten. Toen gingen we op zoek naar een fiets.. Het was weer een heel heen en weer geloop, maar nu hebben we er toch eentje hoor! Een gele, met een voor- en achterbankje... Morgen gaan we waarschijnlijk een fietstocht maken langs de plantages en vanavond gaan we lekker uit.
Sommigen van jullie waren ook nieuwsgierig naar de opmerkingen die wij te horen kregen, laten we zeggen dat sommigen niet voor herhaling vatbaar zijn en 'schatje' en 'poppetje' nog het meest voorkomen... (Sneeuwwitje heb ik ook al een keer te horen gekregen).

Groetjes uit Paramaribo!!!

Ps:
Voor degenen die het graag willen weten, mijn adres is:
Eva Op den Kamp
Archimedesstraat 24
Paramaribo
Suriname

  • 07 Februari 2008 - 22:42

    Verena :

    HeeeJj!!

    Het lijkt me harstikke gesellig daar :P!! En zo te lezen heb je het oook naar je zin. Ik hoop ook dat het zo blijft hoor!
    Maar veel weet ik niet te vertellen, wel leuk altijd zo'n berichtje!! Ik wens je een fijne fiets dagje, en nog veel leuke dagen!

    tot het volgende berichtjeeh! groetjes van je klein nichtje uit kerkrade => Verena :P.

  • 08 Februari 2008 - 09:52

    Nelleke:

    Jullie zullen vast in het verkeer wel opvallen, Sneeuwwitjes op een gele fiets.
    Alleen dat links rijden!
    Kijk je uit!
    Veel plezier,
    Mama

  • 08 Februari 2008 - 11:29

    Bart:

    Sneeuwwitje? Waar zijn de zeven dwergen dan? ;)
    Veel plezier met je fietstocht en kijk uit voor de boze heks!
    groeten
    Bart

  • 08 Februari 2008 - 14:41

    (schoonbroer) Jeroen:

    Ha die Eva,
    Leuk om van je te horen!
    Gedraag je wel een beetje, hé. Je moet nog langer bij ons mee in de familie... :)
    (geintje Pim)

    Gr. Jeroen

  • 09 Februari 2008 - 09:41

    Ada:

    Sneeuwwitje, die vind ik wel leuk!! Haha.
    Wat is je postcode? Of kennen ze dat daar nog niet?

  • 10 Februari 2008 - 19:09

    Grietsje:

    we missen je/u maar leuke belevenissen .

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eva

Ik ga naar Paramaribo om daar stage te lopen in groep 6/7 op de Tiendallischool. Dit doe ik dan op maandag, dinsdag en woensdag en op de andere dagen ga ik aan mijn scriptie werken en relaxen natuurlijk! Ik ga samen met Lisette, Tom en Elske en ik heb er enorm veel zin in, maar ik vind het ook wel heel spannend! Hopelijk gaat alles goed en zie ik jullie allemaal op 2 mei (of eerder) weer terug!

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 99
Totaal aantal bezoekers 24140

Voorgaande reizen:

02 Februari 2008 - 02 Mei 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: