En dus.... Fietsen! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Eva Op den Kamp - WaarBenJij.nu En dus.... Fietsen! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Eva Op den Kamp - WaarBenJij.nu

En dus.... Fietsen!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Eva

09 Februari 2008 | Suriname, Paramaribo

09-02-'08

Nu we eindelijk onze fiets hadden, moesten we er natuurlijk wel gebruik van maken. Dus gingen we gister vol goede moed beginnen aan onze fietstocht! Het eerste stuk ging door de drukke stad... Nou dat is dus niet voor herhaling vatbaar, het is echt eng om tussen al die auto's door te moeten fietsen en we waren ook heel blij toen we daar vanaf waren. Maar dat was pas het begin. Over de Surinamerivier ligt een hele hoge brug, deze gingen we ook trotseren. Het is uiteindelijk alleen Tom gelukt om helemaal boven te komen! Naar beneden gaan was dus wel heel fijn :-) Vervolgens zijn we een heel stuk langs de plantages gereden en kwamen we bij de volgende uitdaging. Een deel van de route was namelijk verandert in een modderpoel! Het was heel lastig om hier doorheen te fietsen en onze benen waren meteen ook een stuk bruiner, maar dan van de modder! Toen we er bijna doorheen waren hoorden we van een man dat we ook anders hadden kunnen fietsen! Maar dit was wel veel avontuurlijker en we hebben ook wel gelachen. Toen kwamen we aan bij Fort Nieuw Amsterdam, hier hebben we even gegeten en uitgerust. Er waren ook bruggetjes waar je soms overheen moest. Eentje was echt doodeng omdat er een aantal planken misten en je dus moest balanceren. Vervolgens vond Tom het ook heel leuk om me op een ander bruggetje te laten schrikken, waardoor ik dus wel heel snel aan de overkant was! Er ligt wel water onder die bruggetjes, maar in het water vallen was toch niet zo'n fijn vooruitzicht...
Na Fort Nieuw Amsterdam zijn we met een pontje terug gegaan naar de andere kant van de rivier, om vervolgens terug te fietsen naar huis. In totaal zijn we zo'n vijf uur weggeweest, dus we vonden dat we wel een patatje verdiend hadden. Deze hebben Tom en Manon gehaald bij Frietpunt nl, wel een lache naam voor een patatzaak. 's Avonds ben ik nog even naar 't Vat geweest. Vandaag lekker uitgeslapen en eigenlijk niet zoveel gedaan. Wat we vanavond gaan doen weet ik nog niet, we hebben hier in ieder geval geen haast! ;-P

Groetjes!!

  • 09 Februari 2008 - 21:27

    Pim:

    Wat een survivaltocht! :-o Wel voorzichtig zijn hoor... Dikke zoen van mij!!!

  • 10 Februari 2008 - 10:38

    Angela:

    Leuke bezigheidstherapie :-)
    Zo te lezen heb je het prima naar je zin.
    Fyi: het is hier ook prachtig weer. De terrasjes op de boulevard waren gisteren propvol, we konden er echt niet meer bij. Na ja, dan maar een roseetje in de tuin drinken, nietwaar?

  • 10 Februari 2008 - 11:03

    Marleen:

    Hoi Eef,

    Wat een gaaf verhaal, zeg. Neem het er maar goed van!

    Vandaag gaan Ed en ik naar het strand. Ik zal Katwijk de groeten doen.

    Marleen

  • 10 Februari 2008 - 11:04

    Ada:

    Zal wel wennen worden als je weer thuis bent. Hier gaat niet alles niet op zijn elfendertigst.
    Hoest trouwens met je muggebulten?
    Ik hoorde dat je tel kwijt was geraakt, na 50 te hebben geteld op 1 been.
    Sterkte!!

    Ada (die wel een heel klein beetje jaloers op je is!!)

  • 10 Februari 2008 - 19:05

    Grietsje:

    knap hoor 5 uur fietsen .
    je /u hebt wel beleefd hoor .

    groetjes grietsje
    we missen u

  • 10 Februari 2008 - 19:51

    Verena:

    HeeJj
    Leuk hoor, zo'n avontuur :P! 5 uur fietsen, dat zou ik niet vol houden hoor , en vooral niet door modderpoelen :P. Nog veel plesierrrrrrrrrr!

    groetjessssssssssss Verena!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eva

Ik ga naar Paramaribo om daar stage te lopen in groep 6/7 op de Tiendallischool. Dit doe ik dan op maandag, dinsdag en woensdag en op de andere dagen ga ik aan mijn scriptie werken en relaxen natuurlijk! Ik ga samen met Lisette, Tom en Elske en ik heb er enorm veel zin in, maar ik vind het ook wel heel spannend! Hopelijk gaat alles goed en zie ik jullie allemaal op 2 mei (of eerder) weer terug!

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 110
Totaal aantal bezoekers 24138

Voorgaande reizen:

02 Februari 2008 - 02 Mei 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: