Paramaribo Zoo - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Eva Op den Kamp - WaarBenJij.nu Paramaribo Zoo - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Eva Op den Kamp - WaarBenJij.nu

Paramaribo Zoo

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Eva

11 Februari 2008 | Suriname, Paramaribo

Gister was een schitterende dag om toch eens iets met onze vrije tijd te doen.. Vandaar dat we besloten om naar de dierentuin van Paramaribo te gaan. Eerst zijn we naar de rest van de studenten met wie we omgaan gefietst en van daar uit was het nog maar tien minuten naar de dierentuin fietsen. Toen we daar aankwamen mochten we onze fietsen netjes binnen de hekken stallen, zodat ze ook veilig zouden staan. De entreeprijs was slechts 3 SRD, dat is dus niet eens een Euro.. Nou moet je niet verwachten dat zo'n dierentuin er ongeveer hetzelfde uitziet als Artis ofzo, want dat is niet zo. De dieren zitten in kleine kooien en er zijn ook maar weinig verschillende diersoorten. Wel hebben we tijgers, panters, een jonge otter en slangen gezien. We hebben zelfs allemaal een tapijtslang vast gehad en om onze nek gehad, dat was toch wel cool. Toen we terug gingen zijn we ook nog een wilde slang tegen gekomen, deze kwam zomaar onder het wiel van Elske haar fiets terecht en kronkelde daarna weer verder naar de kant van de weg. 's Avonds hebben we weer heerlijk pasta gegeten bij de andere meiden en zijn we op tijd naar bed gegaan.
Vandaag stonden we vol goede moed om 6 uur op om naar onze stage te gaan.. We gingen met de fiets naar de bus en vervolgens wilden we zoals gewoonlijk in de schoolbus stappen. Toen kregen we te horen dat we ons moesten gaan melden bij Marlon Claver (dat is de begeleider van bovenaf), dit hadden we namelijk nog niet gedaan maar we wisten ook niet dat dit moest. Na even gezocht te hebben waar we moesten zijn, waren we er eindelijk. We hebben toen een kort gesprek gehad over de regels e.d. Toen we klaar waren was de vraag alleen, hoe komen we nu bij de stageschool? We hadden de schoolbus al gemist en we hadden van meneer Claver gehoord dat we lijn 7 van de bus moesten hebben. Op naar de bus dus maar. Toen we in de bus zaten hebben we heel goed gekeken waar we nou uit moesten stappen, de buschauffeur wist het namelijk ook niet. Maar het was heel moeilijk te zien en we hadden nou ook niet zoveel zin om alleen een stuk te moeten gaan lopen waar je niet bekend bent.. We besloten dus om maar te blijven zitten en terug te gaan naar het centrum. Onderweg zagen we ook nog een vrouw op de weg liggen, die had waarschijnlijk een aanrijding gehad. Maar volgens mij ging het wel met haar.
En nu ben ik weer in het huisje, we hebben nu al tig keer geprobeerd te bellen naar de school, maar we krijgen ze niet te pakken. Hopelijk vinden ze het niet al te erg dat we niet gekomen zijn, al is het niet echt onze schuld..
Vanmiddag gaan we onze hangmat kopen want komend weekend gaan we het binnenland al in, kben heel benieuwd wat we daar tegen zullen komen!
Groetjes en een hele dikke knuffel!!

  • 11 Februari 2008 - 12:31

    Elsie:

    Hi Eef!
    Stoer, zo'n slang om je nek!! Zo te zien hebben jullie het erg naar je zin!
    Hoeveel vroeger/later is het daar dan??

    Hier alles zn gangetje, we hebben al een paar dagen super mooi weer!!
    Geniet er lekker van,
    groetjes Elsie

  • 11 Februari 2008 - 17:40

    Rian:

    heej Eef<
    haha wel kicke foto hoor:P

    kussie

  • 11 Februari 2008 - 17:44

    Rick:

    Eva,

    Jij heb slechte ervaringen met slangen, ken je bijbel :P!

    Kus Rick

  • 11 Februari 2008 - 21:01

    Nelleke:

    Jij durft zeg! Wel gaaf hoor, weer een ervaring rijker.

    Liefs Jo en Nelleke

  • 11 Februari 2008 - 21:05

    Pim:

    Zeg, tis mij opgevallen dat de naam van die foto deels mijn naam draagt: heb je iets te bekennen? ;-)

    En heeft Rick het over "mijn slang" of dat dingetje dat hierboven om jouw nek hangt? Pas op wat je zegt, anders wordt ik "giftig..." :-o

  • 12 Februari 2008 - 09:07

    Ada:

    Wordt er nog gewerkt eigenlijk?
    Als je een dagje niet komt, valt het ze zeker amper op? Komt het vandaag niet, dan komt het morgen!!
    Geef mij ook maar zo'n baas.
    Lekker genieten, meid!! En dat doen jullie gelukkig ook.

  • 12 Februari 2008 - 18:16

    Grietsje Wierstra !:

    hee juf eva
    leuk naar een dierentuin van noggeneens een euro stoer hoor een slang om je nek
    je/u bent wel een bofferd maar ik mis je/u nog steeds .

    xxx-grietsje-xxx

  • 13 Februari 2008 - 14:35

    Xxxxxx:

    xxxxxxxxxxxxxxxxxxx-

  • 13 Februari 2008 - 14:36

    Grietsje:

    ik grapje ik maakte die xxx je/u weet wel wat betekent he ik ben benieuwd naar de volgende verhalen

    -xxxxgrietsje-xxxx

  • 15 Februari 2008 - 20:08

    Karin:

    Heb vandaag pas over je avonturen gelezen. Hardstikke leuk allemaal. Genietze en maak vooral ook veel foto's. Groetjes....

  • 16 Februari 2008 - 11:52

    Angela:

    Ziet er niet bepaald uit als een wurgslang hihi. Maar goed, je weet nooit hoe de evolutie in zijn werk gaat, en hoe snel haha.

    Enne Pim...foei!! Jouw eerstvolgende verjaarskadootje wordt een bijbel.
    Te beginnen bij boek 1....Genesis!!

    groetjes vanuit een super zonnig Nederland (ja jij dacht daar patent op te hebben ;-)

    Angela (en Dirk!)

  • 16 Februari 2008 - 17:44

    Grietsje:

    ik mis je

  • 17 Februari 2008 - 18:28

    Edwin:

    Kicke foto.Klinkt goed allemaal.Ben jaloers ik wil ook daar zijn in het warme Suriname.Kijk je wel uit voor de bosjes mannen als je de jungle in gaat die zijn niet zo lief heb ik gehoord.

    Vooral veel plezier maken.

    Groetjes Edwin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eva

Ik ga naar Paramaribo om daar stage te lopen in groep 6/7 op de Tiendallischool. Dit doe ik dan op maandag, dinsdag en woensdag en op de andere dagen ga ik aan mijn scriptie werken en relaxen natuurlijk! Ik ga samen met Lisette, Tom en Elske en ik heb er enorm veel zin in, maar ik vind het ook wel heel spannend! Hopelijk gaat alles goed en zie ik jullie allemaal op 2 mei (of eerder) weer terug!

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 379
Totaal aantal bezoekers 24140

Voorgaande reizen:

02 Februari 2008 - 02 Mei 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: